Ολοκλήρωση των βιωματικών εργαστηρίων σε μαθητές Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξης δημοτικού για τη σχολική χρονιά 2017-2018

Στις 17 Μαΐου 2018 ολοκληρώθηκε για τη φετινή σχολική χρονιά η παρέμβαση «Στον Κήπο με τις 11 γάτες»,  που σχεδίασε το Κέντρο Πρόληψης ΝΗΡΕΑΣ και απευθυνόταν σε μαθητές Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξης δημοτικού. Η παρέμβαση είχε την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας (Αρ. Πρ. Φ14/ΜΚ/185686/200146 /Δ1) και κρίθηκε παιδαγωγικά κατάλληλο από το ΙΕΠ (αρ. 44/30-10-2017). Στόχοι της παρέμβασης ήταν οι μαθητές να επισκεφθούν το Κέντρο Πρόληψης, να γνωρίσουν τον τρόπο που δουλεύουμε και να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα σχετικά με την πρόληψη των εξαρτήσεων και την προαγωγή της ψυχοκοινωνικής υγείας. Πρόκειται για βιωματικό εργαστήρι διάρκειας 90΄ που βασίζεται στο βιβλίο του Morati Luciano «Ο κήπος με τις 11 γάτες». Η ιστορία ξεκινά όταν σε έναν κήπο όπου ζούσαν 11 γατιά φτάνει ο Σιάμ, ένας γάτος από άλλη γειτονιά, που έχει ένα μυστικό…

Μέσα από την αφήγηση, δόθηκε το ερέθισμα για να συζητήσουμε με τους μαθητές θέματα, όπως τι είναι η περιέργεια, πότε κρατάμε μυστικά, τι είναι η ευτυχία, πως μπορούμε να είμαστε ευτυχισμένοι, αν υπάρχουν μαγικά φίλτρα που μας βοηθούν να νιώθουμε καλύτερα, τι μπορούμε να κάνουμε όταν νιώθουμε φοβισμένοι κι αδύναμοι. Χρησιμοποιώντας το κολάζ και τη ζωγραφική τα παιδιά έφτιαξαν τη συνταγή της ευτυχίας της τάξης τους, ενώ μέσα από το παιχνίδι ρόλων δοκίμασαν τρόπους να πουν όχι και να αντισταθούν σε ανεπιθύμητες πιέσεις.

Η ανταπόκριση από τους εκπαιδευτικούς και φέτος ήταν μεγάλη. Όσοι ενδιαφέρονταν να συμμετέχουν με την τάξη τους επικοινωνούσαν με το Κέντρο Πρόληψης και ορίζαμε ημερομηνίες και ώρες, ενώ δεν χρειαζόταν να κάνουν κάποια προετοιμασία πριν ούτε μετά την παρέμβαση. Στα εργαστήρια συμμετείχαν συνολικά 365 μαθητές από 10 σχολεία.  Η παρέμβαση υλοποιήθηκε το διάστημα Νοέμβριος 2017 – Μάιος 2018, πρωινές ώρες στο χώρο του Κέντρου Πρόληψης, ενώ για τα σχολεία εκτός της πόλης του Κιλκίς, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο χώρο τους.

Οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να εκφραστούν και να ανταλλάξουν απόψεις και προβληματισμούς, να σκεφτούν πώς να προστατεύσουν τον εαυτό τους από επιβλαβείς εξαρτήσεις και πώς να φροντίσουν την ψυχοσυναισθηματική τους υγεία. Η πλειοψηφία των μαθητών είπε ότι περισσότερο τους άρεσε η ιστορία και το παιχνίδι ρόλων, ειδικότερα όταν φόρεσαν τις μάσκες και παρίσταναν τις γάτες.