Ολοκλήρωση του προγράμματος «Ερωφίλοι: επιθυμώ, μαθαίνω, νοιάζομαι» στους μαθητές της Α΄ Τάξης στο 3ο Γυμνάσιο Κιλκίς

Το 3ο Γυμνάσιο Κιλκίς σε  συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Κιλκίς «ΝΗΡΕΑΣ»  οργάνωσαν και πραγματοποίησαν, στα  πλαίσια  των  γενικών  καθηκόντων  και  αρμοδιοτήτων  τους, προκειμένου  να  πετύχουν  την  αποτελεσματική  λειτουργία  της  Σχολικής  Μονάδος, βιωματικό εργαστήριο με θέμα: “Ερωφίλοι: επιθυμώ, μαθαίνω, νοιάζομαι».

Στόχος του εργαστηρίου ήταν η σεξουαλική αγωγή των μαθητών. Στο εργαστήριο αξιοποιήθηκε το εκπαιδευτικό υλικό «Ερωφίλοι: επιθυμώ, μαθαίνω, νοιάζομαι«, το οποίο έχει δημιουργήσει η επιστημονική ομάδα του ΝΗΡΕΑ. Το συγκεκριμένο υλικό έχει λάβει την έγκριση του Υπουργείου (Αρ.Πρ.25152/Δ2/16-02-2015) από τη Γενική Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Διεύθυνση Σπουδών, Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δ.Ε., Τμήμα Γ΄ Μαθητικής Μέριμνας και Σχολικής Ζωής του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό υλικό διαμορφώθηκε σε μια προσπάθεια να ασχοληθούμε με το θέμα της σεξουαλικής αγωγής μέσα στο σχολείο καθώς η καταλληλότερη περίοδος για τη σεξουαλική εκπαίδευση είναι η αρχή της εφηβείας. Η σεξουαλικότητα και η σεξουαλική ζωή είναι θέματα καθημερινά. Κυρίως όμως είναι θέματα επιλογών, ικανοποίησης αναγκών, ποιότητας ζωής και σύνδεσης και σχέσης με άλλους ανθρώπους. Παρόλα αυτά οι συζητήσεις γύρω από τα θέματα αυτά προκαλούν στους περισσότερους αμηχανία και ντροπή, με αποτέλεσμα είτε να είναι ελάχιστες είτε να αποφεύγονται συστηματικά. Παράλληλα, στη χώρα μας διαπιστώνεται απουσία συστηματικής ενσωμάτωσης της σεξουαλικής εκπαίδευσης στο εκπαιδευτικό σύστημα. Έτσι, η σεξουαλική πληροφόρηση των εφήβων προέρχεται κυρίως από τους φίλους τους, ενώ η σεξουαλική τους εκπαίδευση χρειάζεται να προέρχεται τόσο από το σχολείο όσο και από την οικογένεια. Η πληροφόρηση από μόνη της δεν παρέχει στους εφήβους τις αναγκαίες δεξιότητες για να επιλύουν τις καθημερινές πιέσεις και συγκρούσεις. Γι αυτό, στο συγκεκριμένο υλικό, χρησιμοποιώντας ατομικές και ομαδικές δραστηριότητες δίνουμε έμφαση στην εκπαίδευση σε δεξιότητες που έχουν σχέση με τα συναισθήματα, την αυτοεκτίμηση, την πίεση από τους συνομηλίκους, τη λήψη αποφάσεων, την επικοινωνία, τις προκαταλήψεις και τα στερεότυπα γύρω από την σεξουαλικότητα.

Το βιωματικό εκπαιδευτικό εργαστήριο είχε διάρκεια δέκα (10) συναντήσεις και συμμετείχαν μαθητές της Α΄ τάξης. Συντονίστριες του εργαστηρίου ήταν η κα. Έφη Γεωργακοπούλου, ψυχολόγος, στέλεχος πρόληψης και η κα. Μαρία Χατζηγεωργιάδου, ψυχολόγος, στέλεχος πρόληψης.